Peto on hieno koiruus !! Se on hoksannut, et joka kerta ku tullaan sisään, pitää jäädä seisomaan eteiseen kinttujen putsausta varten.. sangen nero kapistus !! Tää tosin toimiin ehkä noin 7 kertaa kymmenestä, mut hyvä näinkin...

Sit hoksasin tänään kerrassaan maata mullistavan asian.. Ku tietäähän nyt jokainen kuin sangen hankalaa voi olla piskitin harjaus toisinaan, ainakin tollasen hieman nuoremman version !? No, kattokaahan kun siihen on olemassa sangen yksinkertainen konsti.. Ei sentään kinttujen yhteenhirttäminen ja leukojen yhteenteippaus vaan ihan yksinkertaisesti Vessaharja.. Leikittiin tän Pedon ihan oman ylellisyystuotteen kanssa tänään, ja kas kun tuli siinä sit harjailtua samalla koira.. Eikä ollu purukalusto ekana mun ranteessa, niinku karstalla harjaillessa... Joo-o, mie oon jälleen vähä väsy, koittakaa ymmärtää...

Purukalusto on muuten, ainakin mun näkimien mukaan, ihan aikuiskuosissa, eli maitohampaat on vaihtuneet pysyviin. Ainakin edestä, taakse en oo kurkkinu, ku vois se kalusto olla mun naamassa kii sen jälkeen.. Ja ihan on purentakin just sellanen ku pitää !! Hyvä juttu...

Värityskin muuttuu koko ajan.. Ensin tuo oli sellanen maitokaakaon värinen, ja nyt se on sellanen tumma suklaa. Vaaleat merkitkit alkaa vaalemaan naamassa, jaloissa on viel sellasta toffeensävyä.. Mielenkiinnolla odotan lopullista väritystä. 

Sit viel pukkihommeleita.. Juha on kerrassaan fiksu lapsi.. Kun mie oon vähä enemmän sellanen käytännönlahja immeinen, ja oon toivonu jo pari joulua pukilta sellasta näppärää yleiskonetta (ikuisuustoive, jollen itse sitä konttiin osta), niin Juha totes, et hänpä voi sen pukilta tänä vuonna toivoa, ja sit hän antaa sen äiskälle.. Liikuttavaa.. Pojille on puhuttu, et lapset voi kirjottaa pukille, mut aikuiset ei, koskapa tontut on ihan täystyöllistetty lasten lahjojen kanssa... Pakko kyl viel täsvälis kertoa, et tää käytännönlahja-immeinen oli toivonu pukilta ensisijaisesti kuomakenkiä, siis Oli toivonut. Mut sit käytiin juu nou millä ostoksilla Timon kans eilen ihan kahestaan ja eksyttiin sellaseen lahjatavarakauppaan, mis oli myynnissä sellasia ylitörkyhintasia ihan kaameen suloisia sisustusnalleja, niin eiköhän unohtunu kuomat siihen paikkaan ja nyt oottaa pukinkontissa paketti, mistä löytyy kolme kappaletta näitä nalleja... Mä oon nuija, mä tiedän, mut ne kuomat raaskii ostaa kyl ihan itekkin, kun taas niitä nalleja ei ikinä !! Siispä ihan selvää naisen logiikkaa... 

Torpan siivoilua aloitettu jo pikkuhiljaa, siis sellaista alustavaa.. Toisaalta vois kyl tilata siirtolavan tai kontin pihalle, niin voi kun pääsis helpolla.. Rojut sinne ja täts it... kaapeissa en meinannu joulua istua, et ne jääköön vähä vähemmälle huomiolle, vähä sieltä täältä. Ja kun ollaan eka kerran ihan ominemme joulun, ei siis tuu mummoja tms. ni ei jaksa.. Ihan turhaan.. Ja koskapa Petoa voi syyttää sotkemisesta, ni ei tarvi ottaa mitään stressiä mistään... Jälleen yks hyvä syy hankkia koira !!!!