Se oli tänään kuulkaas ensimmäinen kevätpäivä !! ..Ainakin mun kriteerien mukaan.. Kotipihalla nimittäin kuulu ensimmäinen tilitantin "Titityy".

Ja koska ensimmäinen kevätpäivä on vain kerran vuodessa, on se käytettävä mahdollisimman hyvin. Ja minä niin tein; nautin päivästä ihan sillä kaikkein parhaimmalla mahdollisella tavalla.. Hevosen selässä..

Käytiin Satun ja Satun heppasten kanssa metsälenkillä ja koska me mentiin Sälön kanssa edellä, oli hetkittäin edessä metsätien koskematon hanki.. Voi sitä onnen tunnetta, sitä kun maailmaan ei mahdu muita kun minä ja hevonen !!! Ja edelleenkin mä voisin lutistaa sen hepan lyttyyn, kun jäi lenkistä niin kauhian hyvä mieli ja onnellinen olo.. Kyllä sielu lepäsi !!!

Ja ihan ku heppanenkin olis fiilistelly mun kans, se kulki niin kovin rauhallisesti, ohjat pitkinä, ettei sellaista lenkkiä ole vielä heitetty kertaakaan tän kolmen vuoden aikana, mitä olen sen heppasen kanssa touhunnut.. Joko Satu on doupannu sen, se on vakavasti kipee tai sit sekin ihan oikeesti nautti, en tiedä... Huomenna uudestaan...

Kerettiin vielä siivoilla tallikin lattiasta kattoon ennenku piti kiirehtiä jälleen kotiin, huomenna pääseekin helpolla ;-)

Kuviakin otin muutaman. Ja tajusin tänään, ettei musta taida olla yhtään kuvaa heppasen selässä, vaikka siellä olenkin istuskellu säännöllisen epäsäännöllisesti tollaset 25 vuotta. Tai ehkä niitä pari on jossain, mut Satu otti tänään musta ja Sälöstä pari kuvaa.. Tuo on juuri se eläin, josta olisin valmis maksamaan suhteellisen paljon; siis jos se olisi myynnissä ja mä haluaisin heppasen.. Siinä on luonnetta vaikka muille jakaa, se ei todellakaan ole mikään "joo-joo"-heppa ja siksi juuri niin kovin ihana !!

Ja asiasta jotain ymmärtävälle; hackamore-viritys on erinäisten kokeilujen jälkeen ihan tasan se ainut värkki mikä pelaa, vihdoin on nimittäin jarrut, mikä lisää oleellisesti turvallisuutta...

Lenkille lähdössä, oli sentään sen kaksi sekuntia paikallaan. Lähtö kun tuppaa olemaan aina välillä vähän vauhdikasta eli ensimmäinen kuva meistä.. Minä ja Sälö.

Lenkin jälkeen.. Satu ja Poju.