Mietin koneen äärellä tovin, mitä näin ystävänpäivänä kirjoittaisin. Mikä olisi tarpeeksi hienoa ja juhlallista ?? Kattelin pitkään kaiken maailman värssyjä sun muita, mut kaikki tuntui liian pliisuilta, koska te, ystävät olette jotain sellaista, mitä ei rahalla saa ja te olette ihan oikeesti kultaakin kalliimpia..

Sitte muistin sopivan tekstin.. Tää sopisi kyl ihan jokaiseen päivään, mut erityisesti tähän. Tää on aina yhtä kaunis...

Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.

Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.

Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.

Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä: rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa; kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii...

...Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on Rakkaus.

 

Tähän ei nyt oikein voi enään lisätä muuta kuin:

Oikein Mielettömän Hyvää Ystävänpäivää Teille Kaikille !!!

...Ootte Rakkaita...